21/03/20

Wszystko da się ogarnąć







  
"W życiu nie należy się niczego bać, należy to zrozumieć. Teraz jest czas, by zrozumieć więcej, tak żeby w przyszłości bać się mniej". Maria Curie-Skłodowska

       Nie będę ukrywać, że ostatnie wydarzenia troszkę nadszarpnęły mój spokój. Staram się zrozumieć co się dzieje, ale codzienne doniesienia w mediach nie pomagają. W obecnej sytuacji czas spędzony na czytaniu książek to chyba najlepszy sposób na to, żeby nie myśleć i ogarnąć strach. Ten strach, który ostatnio zagląda nam w oczy i próbuje wywołać panikę.
Cytat Skłodowskiej, który przypomniała mi Marie Forleo w książce "Wszystko da się ogarnąć" idealnie wpasował się w moje rozmyślania o bieżącej sytuacji. Okazało się, że książka, która miała nas, czytelników, przekonać do życia na pełnej petardzie, dodaje otuchy. Naprawdę. Filozofia Marie, okazuje
się bardzo trafna w obecnej sytuacji. Wszystko da się ogarnąć - autorka powtarza to kilka razy niemal w każdym rozdziale. W prosty i konkretny sposób Marie pokazuje jak ogarnąć obowiązki, pracę, finanse, marzenia, relacje z ludźmi i co teraz najważniejsze, strach. Rozkłada go na czynniki pierwsze w myśl wspomnianego cytatu Marii Skłodowskiej. Pomaga zrozumieć mechanizmy rządzące naszymi przekonaniami i strachem, który stopuje nas przed działaniem. Obecnie pomaga ogarnąć strach przed skutkami wirusa.

Kim jest Marie Forleo?

      Marie Forleo to znana w Stanach trenerka i mówca motywacyjny. Pomogła wielu osobom uporać się z brakiem czasu. Pierwszy raz usłyszałam o niej od Pani Swojego Czasu czyli Oli Budzyńskiej. Dla Oli to właśnie Marie Forleo jest wielkim autorytetem w kwestii ogarniania i uwalniania czasu. Przyznam się, że nie śledziłam jej wcześniejszych dokonań i kiedy otworzyłam "Wszystko da się ogarnąć" spodziewałam się kolejnego poradnika o organizacji czasu. Mocno się zdziwiłam i co najważniejsze zachwyciłam. Marie pisze językiem prostym, czasami dosadnym, ale też daje niezłego kopa do działania. Nie pozwala zwalać winy na samego siebie, jak to mają w zwyczaju niektórzy rodzimi trenerzy. No wiecie,w myśl zasady "musisz zapłacić cenę za sukces, a jak ci nie wychodzi, to znaczy, że za mało zapłaciłeś". Marie pokazuje inne możliwe przyczyny niepowodzeń i w zgrabny, optymistyczny sposób przekonuje do prostych rozwiązań. Bo według niej wszystko da się ogarnąć tylko trzeba znaleźć odpowiedni sposób. I działać :-)

Filozofia Marie trafiła do mnie w odpowiednim momencie, bo teraz jest czas kiedy myślę co będzie potem. Jak już wrócimy do normalnego życia. Będzie przecież inaczej. Marie przekonała mnie, że wszystko da się ogarnąć. Uwierzyłam i trzymam ją za słowo.

Książkę możecie zakupić w Galaktyce 
Tytuł: Wszystko da się ogarnąć
Autor: Marie Forleo
Wydawnictwo: Galaktyka 


Pozdrawiam serdecznie i polecam z całego serca,
Kasia :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję ślicznie za komentarz i zapraszam ponownie :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...