30/03/20

Wiosenna torebka na spacery





Kto ma ochotę na wiosenną torebkę?
Oczywiście kolory są umowne. Skorzystałam z szarości i żółtego, ale równie dobrze możecie wykorzystać jeden kolor albo trzy. Inwencja twórcza należy do Was :-) Jeden motek sznurka spokojnie starczy na torebkę o szerokości 25 cm i wysokości 18cm. A jak ją zrobić?
 Poniżej opis:

1. Zaczynamy od 6 oczek łańcuszka i łączymy je oczkiem ścisłym. 
2. Następnie w każde z oczek robimy po dwa półsłupki(razem 12pł.) 
3. W następnym okrążeniu robimy 1pł, 2 pł, 1pł, 2 pł i tak do końca (18 pł). 
4. W następnym okrążenie 1,1,2,1,1,2 itd.(24pł.) Dalej 1,1,1,2, 1,1,1,2 itd.(30 pł). 
5. Ostatnie okrążenie to sekwencja 1,1,1,1,2 itd. (razem 36 płs.). 
Jeśli chcemy większą podstawę torebki to nadal co okrążenie dokładamy po 1 półsłupku w sekwencji. Ja skończyłam podstawę na 6 okrążeniu czyli 36 półsłupków. 
6. I teraz w każde oczko robiłam po 1 półsłupku pod tylną nitkę (w 2 minucie filmu pokazuje jak wbijać to szydełko KLIK do filmu )
7. Zrobiłam 18 okrążeń, które dały mi ścianki torebki. 
8. W następnym okrążeniu zrobiłam 12 półsłupków po czym zrobiłam 10 oczek łańcuszka(na ucho) i wbiłam ten łańcuszek po 6 oczku poprzedniego okrążenia. Znów zrobiłam 12 półsłupków i powtórzyłam 10 oczek łańcuszka, które wbiłam po 6 oczku (drugie ucho). Ostatnie okrążenie zrobiłam z oczek ścisłych, dzięki którym uszy stały się sztywne. Oczywiście można zrobić więcej lub mnie oczek łańcuszka na uszy. To zależy jak duże chcemy je mieć. To samo się tyczy ścianek. Nie musi być 18 okrążeń, można je sobie dowolnie ustalać w zależności od tego jak wysoka ma być torebka. 

Torebka ma dno okrągłe, więc może być również wykorzystywana jako koszyk na przydasie.
W ten sposób można wyczarować torebki z okrągłym dnem o różnej wysokości. 
 

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję ślicznie za komentarz i zapraszam ponownie :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...