10/05/15

Pocztówki z lasu



Autor: Mój Tato
Hasło: Las trzeba czyścić.
Odzew: No to jedziemy.
Skutek: Więcej ludzi niż roboty :)

Tak u nas wygląda wyprawa do lasu. Czyszczenie czyli inaczej sprzątanie z powalonych drzew to obowiązek każdego właściciela lasu. 

Na powyższe hasło zawsze stawia się nas cała gromada. Potem okazuje się, że pracy jest mniej niż chętnych. To się jednak nie liczy. Najważniejsze jest to, że ten czas spędzamy razem :) I to na łonie natury. Raj na Ziemi :)




Las uwielbiam. Jak chyba każdy. Nie znam osoby, która na propozycję wyjścia do lasu, kręci nosem. Ta cisza, pozorna, ale jednak cisza, niesamowicie odpręża. Dlaczego pozorna cisza? Wystarczy się wsłuchać: szum drzew, kukułka, trzaski gałęzi pod stopami...las żyje i każdy kto chce z pewnością to dostrzeże :) 



Lubię las za to, że mogę w nim spędzić czas z rodziną.  Moje dziecięce wspomnienia z lasu wiążą się głównie ze zbieranie jagód i grzybów i czyszczeniem lasu po wichurach czy po srogiej zimie. To wszystko zawsze razem. Z rodzicami, dziadkiem i babcią, siostrami. Czasami z siostrą taty i jej mężem. Później dołączył do nas mój mąż, teraz synowie i partnerzy moich sióstr. Coraz więcej nas do pracy w lesie i wspólnego spędzania czasu :)


Wyprawa do lasu zaostrza apetyt. Wiecie co jest daniem głównym na takich wyprawach? Chleb z masłem i cukrem albo z ketchupem :) Smaki dzieciństwa :)



A Wy za co lubicie las?



Pozdrawiam serdecznie,
Kasia :)

20 komentarzy:

  1. uwaga na kleszczydła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przestrogę :) Pamiętamy o nich, psikamy się odstraszaczami, ubieramy od stóp do głów, a po wyprawie dokładnie oglądamy :) Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Uwielbiam las :) tyle że ostatnio w mojej okolicy nie jest bezpiecznie. Grasuje sfora psów, która jest w stanie rozszarpać sarnę w kilka minut i wolę nie wiedzieć, co mogłaby zrobić z człowiekiem. A do tego w innym lesie chodzi pewien nawiedzony facet, który strzela do psów na smyczach, a spacerowiczów szczuje swoimi wilczurami. To policjant, więc nic nie da się zrobić.
    Podsumowując - z pięknych, bezpiecznych lasów dzieciństwa zostało niewiele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nieciekawie. Może jeszcze gdzieś znajdziecie las, w którym będzie bezpiecznie. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Ja kocham las! :)) Już nie raz tez o tym pisałam na blogu. Sam zapach, klimat lasu działa kojąco na moją duszę. :)
    Dziś miałam właśnie ochotę wybrać się do lasu, a tu raz, że jestem przeziebiona, a dwa pogoda okropna ;(
    Miłej niedzieli kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i wzajemnie czyli miłego, niedzielnego wieczoru Ci życzę :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Uwielbiam las właśnie za pozorną ciszę i za zapach drzew i ściółki i za promienie słońca przenikające przez korony drzew. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubimy go za to samo :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Las jest wspaniałym miejscem. :) Chleb z masłem i cukrem? Zdziwiona jestem, chyba będę musiała spróbować. ;) Uwielbiam spacery po lesie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spacery po lesie to najlepszy relaks :) Polecam chleb z cukrem. Ten chleb smakuje najlepiej po pracy w lesie albo na polu. Czyli trzeba być solidnie głodnym ;) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Ooj ja również uwielbiam chodzić do lasu, a już najbardziej na jesień jak jest czas zbierania grzybów :). Uwielbiam zbierać grzyby!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też :) Jesienią udało nam się kilka razy wybrać z chłopakami. Spodobało im się tak bardzo, że jeszcze zimą prosili nas o wyprawę na grzyby. Szybko załapali, których grzybów mają szukać i to była dla nich ogromna frajda :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Wiesz,ja w lesie jestem bardzo często,bo jak mam wybrać spacer po mieście,polach czy w parku to zawsze wybieram las:)A u nas jest ich dookoła ogrom:)I niestety muszę z przykrością stwierdzić ,że lasy w mojej okolocy są bardzo brudne,pewnie nie ma takich chętnych jak Wy,szkoda,że nie mieszkacie koło mnie:)Ostatnio gdy biegaliśmy po lesie w samym środku lasu zobaczyliśmy lodówke i pralke.....bez komentarza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też można jeszcze znaleźć takie miejsca, w których ludzie wyrzucają śmieci. To jest straszny widok, nie rozumiem ludzi, którzy tak robią. Na szczęście kawałek, który należy do moich rodziców, leży w głębi lasu, więc ze śmieciami nie mamy zbyt wielkiego problemu. Zostaje tylko czyszczenie z powalonych drzew i gałęzi. A z tymi sprzętami AGD to już jest w ogóle głupota. U nas dwa razy do roku zbierane są śmieci wielkogabarytowe. Mieszkałam we Wrocławiu i tam kontener był podstawiany co kwartał. Wystarczyło czytać ogłoszenia na tablicy przy wejściu. Mało tego, znajomy zapytał dwóch gości na ławce pod blokiem czy nie pomogliby mu znieść lodówki do takiego kontenera, a oni, że chętnie wezmą tę lodówkę. Zapakowali na wózek i poszli z nią na złom. Naprawdę jest wiele sposobów na pozbycie się starych sprzętów w sposób, który będzie przyjazny środowisku. Miejmy nadzieję, że nasze dzieci i wnuki jeszcze będą miały możliwość spacerowania po czystych lasach. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Wiesz,ja w lesie jestem bardzo często,bo jak mam wybrać spacer po mieście,polach czy w parku to zawsze wybieram las:)A u nas jest ich dookoła ogrom:)I niestety muszę z przykrością stwierdzić ,że lasy w mojej okolocy są bardzo brudne,pewnie nie ma takich chętnych jak Wy,szkoda,że nie mieszkacie koło mnie:)Ostatnio gdy biegaliśmy po lesie w samym środku lasu zobaczyliśmy lodówke i pralke.....bez komentarza:)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowna tradycja.... wspaniały czas dla rodziny - zazdroszczę i przytulam Kasiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. To naprawdę fajna sprawa i bardzo się ucieszyłam kiedy Mój Mąż na jednej z pierwszych randek opowiedział mi o swoich rodzinnych wyprawach do lasu. Wiedziałam wtedy, że ta tradycja będzie u nas podtrzymywana, bo obydwoje wynieśliśmy ją z naszych domów. Polecam takie rodzinne wyprawy. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Ja również las kocham...za ciszę, spokój, naturę, poczucie wolności i niespiesznie biegnącego czasu. Kontakt z naturą ma uzdrawiającą moc i chyba za to las kocham najbardziej:) Poza tym jak napisałaś można go spędzić z rodziną..., a to niezwykle cenne:)
    Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochamy las za to samo :) A czas spędzony z rodziną to czas bezcenny :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Na spacer do lasu, też u nas nie trzeba nikogo namawiać. Lubimy zatrzymać się w tej ciszy i posłuchać jak drzewa rosną :)
    Las musi być w Twoim życiu ważny , bo tak pięknie o nim piszesz :) Miłego dnia !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ślicznie za komentarz i zapraszam ponownie :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...